10. Kazališni kamp – Zagreb

Zagrebačko izdanje Kazališnog kampa održava se od 21. lipnja do 7.srpnja 2014.
KAZALISTE I PROSTOR-Spavaci

Zagrebačko izdanje Kazališnog kampa sastoji se od 12 radionica koje će se održati u razdoblju od 21. lipnja do 7.srpnja. Pojedina radionica traje dva ili tri dana.

Prijavnica pdf

Prijavnica doc

 

RADIONICE:

1. IGROM DO IGRE 21.-22. lipanj, 9:00-14:00

Radionica istražuje primjenu tehnika fizičkog teatra, fizičke karakterizacije i suigre u ostvarivanju i zadržavanju neposrednosti unutar lika i scene. Kako si, koristeći tijelo, fizičke impulse i zakonitosti možemo pomoći u cjelovitom ostvarivanju uloge i neposrednog igranja? Promatranjem zakonitosti igre približavamo se neposrednosti, iskrenosti i suigri na sceni. Kroz vježbe, etide i tekst istražuje se ritam glumačke igre, te prostor između krajnje sponatnosti i kontrole glumačih tehnika.

Radionica je namijenjena glumcima profesionalcima, amaterima, studentima, kandidatima za audicije, nastavnicima i zainteresiranima za dublji rad na glumačkim tehnikama.

Voditeljica: Tina Hofman, glumica i dipl.redateljica

 

2. MEETING SHAKESPEARE 21.-22. lipanj, 16:00-20:00

Radionica se bavi se tematikom Shakespearea, njegovog teksta i stvaranja, te aktualnim pogledom na rad s učenicima s istim materijalom. Podsjeća da je Shakespeare pisao za široke mase, te da je njegovo djelo prepuno društvenih istina vrlo poznatih i našem društvu. Voditelj spaja svoje dugogodišnje glumačko i pedagoško iskustvo, te uvodi polaznike u suvremeni i neposredan Shakespearov svijet. Otvara pitanja suvremene interpretacije Shakespearea i načina kako ga učiniti zanimljivim mlađim generacijama u godini kad slavimo njegov 450 rođendan.

Radionica je namijenjena nastavnicima engleskog jezika, studentima, te obožavateljima ali i onima koji zaziru od Shakespearea.
Radionica je na engleskom jeziku.

Voditelj: Marcus Fernando, akademski glumac

 

3. POI 23.-25. lipanj, 10:00-13:00

Poi je loptica na uzici koja se vrti oko tijela. Koristio se u obrednom plesu kod žena, te u treningu koordinacije ratnika Maora sa Novog Zelanda. Poi je zabavna i naporna radionica. Od polaznika se očekuje dobra volja i upornost. Poi je kao vještina dobar za razvijanje koordinacije, motorike, za koncentraciju i opuštanje. Rad je grupni, ali istovremeno i individualan. Svatko napreduje u svom ritmu i nakon naučenih osnova grupa se dijeli u manje grupe, ovisno o tome koji element žongliranja poija žele naučiti.

Radionica je namijenjena početnicima, ali i onima koji već nešto znaju.

Voditeljica: Iva Milley, dramska i mimska pedagoginja

 

4. KAZALIŠTE ZA NAJMLAĐE 23.-25. lipnja, 16:00-20:00

Kazalište za predškolski uzrast dugogodišnji je trend svjetskih kazališta i odgojnih pravaca. Velike kazališne kuće stvaraju aktivan odnos sa lokalnom zajednicom upravo kroz ideju kazališnih iskustava za malene. Ovo se kazalište ne bavi nužno obradom bajki i priča, već progovara jednostavnim jezikom svakodnevnog životnog iskustva koje djeca doživljavaju prvenstveno kroz vlastita osjetila. Od djece ne očekujemo koncentraciju u tišini, već ih aktivno uključujemo u iskustveni doživljaj. Kazalište za najmlađe ne odvija se nužno u prostoru kazališne zgrade pod jakim reflektorima – ono često najbolje funkcionira u djeci poznatom i prepoznatljivom prostoru.
Radionica će se baviti promatranjem dviju grupa publike, od beba do 2 godine starosti, te od 2 do 5 godina. Način rada bazira se na spajanju odgojnih iskustava i kazališnom istraživanju:
– izvedbenog jezika kroz fizičko kazalište i pokret
– istraživanju neposredne okoline za podražaje, ideje i teme
– prikupljanje materijala i alata za stvaranje „priče“
Radionica je namjenjena odgajateljima, profesionalnim i amaterskim kazališnim umjetnicima i svim zainteresiranima za eksperimentalni rad, te pomicanje granica percepcije kazališta.

Voditeljice: Tina Hofman, glumica i dipl.redateljica i Nina Horvat, dramaturginja

 

5. PLJESNI, SKOČI, OTPLEŠI 25.-27. lipanj, 9:00-13:00

Radionica je namijenjena svima, ali posebice onima kojima se ples čini kao nesavladiva disciplina. Koreografija oplemenjuje svaku dramsku predstavu i dobar je način da se podcrta ili objasni dramski sadržaj. Često postoji zadrška prema plesu što otežava uklapanje koreografije u dramsku predstavu. Kad polaznici dramskih grupa imaju malo, ili uopće nemaju, iskustva s plesom, lakše će prihvatiti i naučiti koreografije u čijem nastajanju su i sami sudjelovali. Otkud početi? Na ovoj radionici!
Na radionici ćemo dokazati da svi mogu i znaju plesati. Krenut ćemo od osnova: mimskih vježbi, fizičkog kazališta i suvremenog plesa, kako bi demistificirali nastanak koreografije. Kroz ritmičke sekvence i improvizacije ćemo od riječi, pokreta, ritma ili dijela teksta , doći do plesne sekvence, a onda i do koreografije. Što sve možemo ispričati pokretom i kako nam pokret može pomoći nadopuniti priču? Kako možemo, krenuvši od pokreta, stvoriti priču?

Za radionicu nije potrebno prethodno plesno iskustvo, potrebna je samo udobna odjeća i obuća, te puno dobre volje.

Voditeljica: Marija Šorša, dramska i plesna pedagoginja

 

6. GOVORENJE POEZIJE 25.-27. lipanj, 16:00-20:00

Govorenje poezije može probuditi duboke prostore u nama, pomoći nam da ih izrazimo, otkriti kreativnu energiju misli i emocija te nam pomoći u svakodnevnom izražavanju. Na ovoj radionici polaznici će se upoznati s pristupom rada na govorenju poezije, te kroz vježbe otkriti što nudi forma a što sadržaj poezije. Upoznat će se s vježbama pripreme glasa i dikcije, osvijestiti govorne vrednote, otkriti govornu ekspresivnost kroz spajanje unutarnjeg i vanjskog prostora/svijeta/sadržaja.
Za radionicu je potrebno pripremiti jednu lirsku pjesmu (znati je napamet).

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji
Voditeljica: Marina Petković Liker, akademska redateljica

 

7. CRNA KRALJICA 1, 2, 3! (igrom i kazališnim vježbama do predstave) 28.-29. lipanj, 9:00-13:00 i 14:00-17:00

Često puta tekst je prvo za čime posežemo kad razmišljamo o radu na predstavi, a time se preskače dragocjeno iskustvo dramskih igara i kazališnih vježbi koje također mogu biti početna inspiracija za rad na autorskom projektu. Na radionici ćemo istraživati kako se i koliko duboko pojedine dramske igre mogu razviti u kazališno zanimljiv materijal, te kako nam kazališne vježbe mogu pomoći kod formiranja karaktera likova, situacije i priče same. Cilj radionice je ukazati redateljima, učiteljima, dramskim pedagozima da i obična igra, ako joj se pristupi na kreativan način, može biti kazališna predstava.

Radionica je namijenjena amaterima i profesionalcima koji traže drugačiji pristup u radu na predstavi.

Voditeljica: Iva Milley, dramska i mimska pedagoginja

 

8. PISANJE SCENARIJA ZA KRATKI IGRANI FILM (trajanje cca 15 minuta) 30.lipanj – 2.srpanj, 9:00-13:00

Cilj radionice je uputiti polaznike u sve ono što i potencijalno darovit autor treba znati kako bi od priče ili ideje stigao na sretan cilj – napisan scenarij! Ideja za film ili dramski tekst zahtijeva upute za korištenje i mali vodič kroz vlastite blokade, mistifikacije te demistifikacije pisanja kao umjetničkog čina koje itekako zahtijeva upoznavanje važnih vještina, tehnika i pomoćnih alatki za prvu pomoć pred praznom stranicom papira ili bjelilom monitora kompjutora.

Polaznici trebaju smisliti dvije ideje za svoj scenarij, u zajedničkoj diskusiji ćemo se odlučiti koja ideja je podatnija ili filmičnija ili izazovnija; a zatim ćemo (i individualno i grupno) prolaziti kroz bitne etape razvoja ideje u filmsku priču, poigravati se sa žanrovima itd.. Tijekom rada ćemo pogledati i neke inserte iz filmova, čije se teme ili način na koji su napisani dotiču ideja polaznika.

Polaznici: učenici sedmih i osmih razreda, srednjoškolci, profesori i ostali s jakom motivacijom
Voditeljica: Tanja Kirhmajer, dramaturginja

 

9. PRISVAJANJE MONOLOGA 2.-4. srpanj 16:00-20:00

Radionica je uvod u rad na monologu, daje primjer polaznicima kako nastaviti individualan rad samostalno ili s mentorom.
– izbor i/ili prijedlog monologa
– izrada redateljsko-dramaturškog plana
– posvajanje monologa; traženje lika u sebi i sebe u liku prema psihofizičkim sposobnostima polaznika
– određivanje namjera u monologu
– traženje fizičkih radnji
– prijedlog kostima i rekvizita
– izvedba monologa pred ostalim polaznicima (po želji)

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji aktivnosti za djecu i mlade
Voditeljica: Petra Težak, akademska glumica

 

10. PROCESNA DRAMA (proces kreacije- igra bez publike) 3.-4. srpanj, 9:00-14:00

Radionica potire granicu između izvođača i gledatelja, dajući sudionicima mogućnost da kreiraju, progovore o problemima i transformiraju ih u kazališni čin u kojem i sami aktivno sudjeluju. Pojam, funkcioniranje, uobličavanje kraće procesne drame. Dramaturgija procesne drame. Uloga voditelja i publike. Rad na segmentima (predlošci, osmišljavanje likova za voditeljske uloge, uloge publike…) Osnovni elementi planiranja: tema, mjesto i vrijeme radnje, uloga za voditelja, motiv/događaj koji pokreće radnju, odgojni cilj.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, osobe koje vode aktivnosti za djecu i mlade
Voditeljica: mr.sc Ines Škuflić Horvat, dramska pedagoginja

 

11. UVOD U PSIHODRAMU 6.-7. srpanj, 9:00-14:00

Psihodramu, kao grupnu psihoterapijsku metodu, početkom prošlog stoljeća oblikuje i počinje provoditi J. L. Moreno (1889-1974), a sam ju definira kao “znanost koja istražuje istinu scenskim sredstvima”. U teoriji i praksi psihodrame centralno mjesto zauzima pojam uloge, odnosno specifični oblici ponašanja, doživljavanja i izražavanja koji nas karakteriziraju u svakodnevnom životu. Morenova je teza da, što više uloga u životu možemo realizirati utoliko smo cjelovitiji kao ličnosti i da psihodramski način prorađivanja osobne teme, kroz primjenu psihodramskih tehnika (igranje uloga, zamjena uloga, dvojnik, zrcaljenje i dr.), u sigurnom okruženju grupe i uz slobodno i spontano izražavanje, omogućuje kreativno usvajanje ili mijenjanje određene uloge.

U radionici će, kroz aktivno sudjelovanje i osobno iskustvo sudionika, naglasak biti stavljen na razumijevanje pojmova dramskog doživljaja, uloge, spontanosti, grupne dinamike, konflikta… Biti će prezentiran teorijski okvir psihodrame kao grupne psihoterapijske metode i struktura psihodramske seanse (zagrijavanje – psihodramska akcija – dijeljenje osjećaja), te praktične tehnika koje se primjenjuju (igranje uloga, zamjena uloga, dvojnik, zrcaljenje…). Također će biti prezentirana i mogućnost primjene elemenata psihodrame u kontekstu koji nije prvenstveno psihoterapijski (rehabilitacija, edukacija…).

Polaznici: voditelji aktivnosti za djecu, mlade i odrasle, rehabilitatori-defektolozi, učitelji, pedagozi
Voditelj: dr. sc. Damir Miholić, rehabilitator i psihodramski psihoterapeut

 

12. RAZVOJNA BIBLIOTERAPIJA I ODGOJNA DRAMA 6. srpanj, 15:00-20:00

Razvijanje socijalne i emocionalne inteligencije te socijalnih i emocionalnih vještina identifikacijom s likovima iz književnih djela i dramskim tehnikama. Kako mladima pomoći ojačati samopouzdanje, otkriti vlastite vrijednosti, razviti komunikacijske vještine, razumjeti govor tijela i neverbalnu komunikaciju, pomoći u rješavanje sukoba, razviti empatijsku točnost.

Polaznici: voditelji aktivnosti za djecu i mlade, nastavnici, pedagozi, knjižničari, socijalni radnici, djeca i mladi
Voditeljica: prof. Jasna Šojer

BIOGRAFIJE VODITELJA

TINA HOFMAN
Školovala se na The Desmond Jones School of Mime and Physical Theatre i Rose Bruford College u Londonu. Pohađala je brojne radionice s Complicite Theatre, Frantic Assembly, Iciro Nakayamom, John Wright-om. Izučavala Commediu dell’Arte s Antoniom Favom 2007.g., a zatim počinje raditi s redateljima Steve Tipladyem i Clive Chandlerom gdje istražuje nove pravce u povezivanju teatra sjena, predmeta, pokreta i glazbe. Radi kao slobodna glumica i redateljica. S Marcusom vodi Dreamscape Theatre s kojim je dosad gostovala po Velikoj Britaniji, Kanadi, Novom Zelandu i Hrvatskoj. Živi u Engleskoj i Hrvatskoj.

MARCUS FERNANDO
Britanski glumac, redatelj, glazbenik, lutkar i fotograf. Na daskama koje život znače proveo je gotovo 30 godina, a između ostalih radio je sa nekima od najvećih britanskih kazališnih kuća poput National Theatrea i Royal Sheakspeare Company. Igrao je brojne Shakespearove uloge, te režirao nekoliko poznatih naslova. Brojne je ljetne sezone proveo kao glumac sa Illyria Theatreom koje karakterizira elizabetanska tradicija putujućeg teatra na otvorenom.
Instruktor je scenskih borbi i voditelj radionica.

IVA MILLEY
Rođena u Zagrebu 1977., diplomirala komparativnu književnost i arheologiju, završava dodatni studij teatrologije na Filozofskom fakultetu. Od djetinjstva polaznica plesnog i dramskog studija Učilišta ZeKaeM-a. Sudjeluje u mnogim predstavama i produkcijama (Male žene; Jedan kavez traži pticu; Žena; Grič-Witch). Pohađa razne seminare i radionice iz dramske pedagogije, odgojnog kazališta, kazališta potlačenih, mime, pokreta i cirkusa, u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 1997. u Dramskom studiju Tirena radi kao dramska pedagoginja te igra u predstavama za djecu i mlade i u projektima odgojnog kazališta. Od 2002. vodi radionice žongliranja i mime u Hrvatskoj i inozemstvu (Susreti EDERED u Austriji, Irskoj, Hrvatskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, te Kazališni kamp u Pazinu i TIP u Sloveniji). Piše igrokaze za djecu i mlade koje i uprizoruje u svojim dramskim grupama objavljene u zbirkama igrokaza Maštoplov i Panika u Strahogradu. Od 2003. honorarna dramska pedagoginja u Učilištu ZeKaeM-a. 2010. surađuje s Montažstrojem na projektu Vatrotehna 2.0, a 2012. na projektu 55+. Sa studentskom grupom Teatra Tirena radi predstavu Linijske obmane koja je proglašena najboljom amaterskom predstavom 2013.

NINA HORVAT mag.art dramaturgije
Rođena 1989. godine u Zagrebu. U Teatru Tirena igrala je u desetak dječjih predstava i odgojnih kazališta. Posljednje četiri godine vodi radionice na Kazališnom kampu Tirena. Zajedno s I. Škuflić – Horvat napisala je tekstove ‘Avanture Vrećka i Smećka’, ‘Zimska melodija’, ‘Božićne nevolje’ i ‘Gdje su moje čarape?’. Dvije godine pisala je za kazališni web portal Teatar.hr. 2009. godine dobila je treću nagradu ‘Marin Držić’ za dramski tekst ‘Dok nas smrt ne rastavi’. Radila je kao dramaturg na predstavama ‘Raditi! Raditi… / pokušaji 6, 9, 11’, ‘Dvolična igra’, ‘Bilo jednom…’, ‘S/nalazim/se’, ‘Genijalni genije’ i ‘Ružičasta sanjarica’ za koju je napisala i tekst i na 6. Malom Maruliću dobila nagradu za najbolji tekst. 2012. tekst ‘I živjeli su sretno…?’ postavljen joj je na Sceni Gorica POU Velika Gorica, za njega je dobila Nagradu publike Teatar.hr. U Teatru Tirena postavljeni su joj tekstovi ‘Tko je to izumio’ i ‘Preko grma, preko trna…’. U Teatru Tirena radi i kao dramski pedagog. Diplomirala je i magistrirala na Odsjeku dramaturgije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti.

MARIJA ŠORŠA
Rođena u Zagrebu 1978.godine, apsolventica kroatistike i komparativne književnosti, završila Ljetnu akademiju za dramske pedagoge u Koelnu i srednju muzičku školu Vatroslav Lisinski, odjel solo- pjevanje. Kao polaznica plesnog i dramskog studija Učilišta ZeKaeM-a, sudjeluje u mnogim predstavama i produkcijama , a kasnije i u mjuziklu „Dr.Doolittle“. Znanje stečeno na brojnim seminarima i radionicama s područja dramske pedagogije, mime, plesa i pokreta primjenjuje od 1997. god u radu s dramskim grupama Teatra Tirena i od 2010.g. u dramskom studiju Učilišta ZeKaeM-a, te igrajući u predstavama za djecu i mlade i projektima odgojnog kazališta Teatra Tirena. Vodi brojne seminare i radionice s različitih područja dramske pedagogije za djecu, mlade i prosvjetne djelatnike. Surađuje na filmovima, serijama i dječjim emisijama kao acting coatch i asistent za djecu. Objavila igrokaze u zbirkama igrokaza „Maštoplov“ i „Panika u Strahogradu“.

MARINA PETKOVIĆ LIKER
Akad. redateljica, prof. fonetike i dipl. komparatist književnosti, asistentica na Akademiji dramske umjetnosti na Katedri scenskog govora. Režirala u Teatru &TD, HNK-u Zagreb, Zagrebačkom kazalištu lutaka, Gradskom kazalištu lutaka Split, Tireni i Tigar teatru. Režirala autorske predstave: «Fuga», «Tako kako je», «Neka cijeli ovaj svijet ili O…/Pokušaji 7,8,10», «Raditi! Raditi…/Pokušaji 6,9,11», “Od terora. Ženska gesta kao odgovor na krizu. Kazalište empatije.”. Radila predstave s glumcima, plesačima, performerima, pjevačima i amaterima. Vodi radionice za nastavnike te nastavu Lutkarstva i scenske kulture na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.

TANJA KIRHMAJER, mag.art. dramaturgije
Autorica desetak originalnih dramskih tekstova, komedija. Prozu i stihove za djecu objavljuje u časopisima RADOST, SMIB i MODRA LASTA te u emisiji Radio Zagreba DJECO, LAKU NOĆ. 1990. surađuje sa Histrionima i piše kazališnu dramu Dnevnik malog Perice prema motivima istoimene pripovijesti V. Majera. Autorica tekstova za lutkarske predstave: Bajka o Krckalu; Snjeguljica i sedam patuljaka i Crvenkapica –prava istina, te Homo volans –predstave za otvaranje Festivala djeteta u Šibeniku. Stalno zaposlena u Programu za djecu i mlade na Hrvatskoj televiziji. Koautorica popularnog serijala Žutokljunac; urednica i koautorica lutkarske serije Tajni dnevnik patke Matilde, suradnica i koautorica Tv vrtića, te scenaristica edukativno-zabavnog crtića Krtić prikazuje, urednica i scenaristica mozaičnog dječjeg bloka Mala Tv. Od 1997.-2014. je članica povjerenstva i izbornica za radove dramskih družina u županijama i na republičkom nivou. Voditeljica dramaturških i scenarističkih radionica, te međunarodnih radionica u eurovizijskom odjelu za djecu i mlade
NAGRADE: OKTAVIJAN za najbolji kratki igrani film Radio i ja, 13. Dani hrvatskog filma, Nagrada za najbolji scenarij za kratki igrani film za djecu Popravilište za roditelje, 16. Dani hrvatskog filma, Nagrada Žar ptica za najbolji dramski tekst za djecu – Crvenkapica –prava istina, Drama za djecu Sudbonosna zujalica osvojila je prvo mjesto na tada jugoslavenskom natječaju za najbolji dramski tekst.

PETRA TEŽAK
Rođena je Zagrepčanka koja je glumu otkrila u dramskom studiju Zkm-a, a magistrirala prije tri godine u Splitu. Radila je u nekoliko kazališta diljem Hrvatske (&td, HNK Split, HNK Šibenik, HNK Zadar), glumila u filmovima i radio-dramama, a trenutno je aktivna na nezavisnoj kazališnoj sceni gdje usko surađuje s Teatrom Tirena i Bacačima sjenki. Radila je i kao dramska edukatorica i producentica, a zanima je odgojno kazalište i aktivizam.

mr.sc. INES ŠKUFLIĆ-HORVAT
Diplomirala i magistrirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 1990. zaposlena kao dramska pedagoginja u Učilištu ZKM-a, gdje režira niz predstava s kojima je sudjelovala na desetak međunarodnih festivala. U Dramskom studiju Tirena vodila je niz projekata, velik broj seminara i radionica za učitelje, djecu i mlade širom Hrvatske i u inozemstvu. Direktorica 11. europskih dječjih dramskih susreta i devet kazališnih kampova. Dobitnica nagrade Grozdanin kikot. Urednica dva zbornika igrokaza. Koterapeut za psihodramsku terapiju. Članica umjetničkog odbora svjetske udruge kazališnih amatera (IATA/AITA) i potpredsjednica Nacionalnog odbora. Od 2011.vanjska suradnica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

Dr.sc. DAMIR MIHOLIĆ
Predavač je na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (nositelj nekoliko kolegija iz područja art/ekspresivnih terapija), psihodramski terapeut i dramski pedagog/vanjski suradnik Zagrebačkog kazališta mladih. Istražuje mogućnosti kazališta i drame kao kreativnog medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji. Voditelj je niza domaćih i međunarodnih radionica za djecu, mlade i stručnjake iz različitih područja (edukacijski-rehabilitatori, psiholozi, voditelji dramskih družina…).

JASNA ŠOJER
Zaposlena je kao knjižničarka u Osnovnoj školi Većeslava Holjevca u Zagrebu. U svojoj profesionalnoj karijeri radila je kao profesor hrvatskog jezika i književnosti, urednik- redaktor, prevoditelj, dramski pedagog i knjižničar. Osim knjiga za djecu (J. M. Barrie: Petar Pan, 2005., ABC Naklada; Frances Hodgson Burnett: Little Lord Fauntleroy, 2006., ABC Naklada) prevela je i nekoliko priručnika iz područja dramske pedagogije (Anne Scher: 101 ideja za dramu, 2005., Hrvatski centar za dramski odgoj, Anne Scher: Novih 101 ideja za dramu, 2006., Hrvatski centar za dramski odgoj, Augusto Boal: Igre za glumce i ne-glumce, 2009. Hrvatski centar za dramski odgoj). U posljednje tri godine vodi projekt interaktivne razvojne biblioterapije u OŠ Većeslava Holjevca pod nazivom Vodič za odrastanje te eTwinning projekt Express yourself koji je dobio European Award 2014 za sudjelovanje u natjecanju School of tomorrow.

Share on facebook
Share on twitter