10. Kazališni kamp – Pazin

Kazališni kamp u Pazinu održava se od 19. do 26. srpnja 2014.
KAZALISTE I PROSTOR

Kazališni kamp u Pazinu održava se od 19. do 26. srpnja.

Prijavnica doc

VREMENIK KAMPA

 

1. KAZALIŠTE I VRIJEME

Vrijeme kao takvo nastalo je prije plus minus 13,75 milijardi godina, u istom trenutku kada i
prostor. Kazalište je nastalo nešto kasnije.
Prilikom rada na predstavi, autori i izvođači se često bave samo sadržajem, a o vremenu se razmišlja na sljedeći način: ‘Imamo još sedam dana do premijere. Nedovoljno!’ S obzirom da je vrijeme najgore mjesto na kojem se glumac može izgubiti, u ovoj radionici pokušavamo ispitati koju važnost ono ima kao neizbježni i neizostavni scenski element.
Za kazališnu izvedbu sigurno je jedan od ključnih pojmova jer se podrazumijeva njegovo korištenje na nekoliko različitih razina, od stvarnog vremena trajanja izvedbe, preko vremena u koje se izvedba smješta, do zamišljenog vremena trajanja radnje… Radionica je zamišljena kao pokušaj udaljavanja od klasičnog poimanja vremena kao vremena radnje, kao istraživanje pojmova trajanja, elipse, ponavljanja, ubrzavanja, usporavanja, simultanosti, kolaža, itd.
Svime ovime bavit ćemo se, naravno, u korelaciji s prostorom, ili bi bolje bilo reći različitim prostorima, jer svaki prostor nosi i svoje vrijeme, a posluži li nas – opet vrijeme, ovaj put ono koje bismo nazvali meteorološkim (ne)prilikama, neke bismo vanjske prostore Pazina mogli iščupati iz ljetne uspavanosti. Kroz niz vježbi i improvizacija stvarat ćemo kratke izvedbene iskaze, a onda ih rastezati, sažimati, ponavljati u petlji, dodavati, oduzimati, mjeriti metrom, mjeriti štopericom ili priložnim oznakama vremena i nadamo se, usput zaboraviti da je sedam dana malo!

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji aktivnosti za djecu i mlade, amateri i profesionalci spremni i motivirani za rad.

Voditeljice: Iva Milley, dramska pedagoginja, Maja Sviben, dramaturginja

 

2. KAZALIŠTE ZA NAJMLAĐE

Kazalište za najmlađe je radionica koja nas uči da za kazalište nitko nije premlad. Kazalište komunicira iskustvom, a upravo tako djeca najviše vole upoznati svijet. Treba samo pogledati iz njihove pozicije i otvara se čitav svemir mogućnosti za kazalište, iskonsko kazalište u kojemu se isprepliću slike, dojmovi, ritmovi, mirisi, dodiri… Svijet koji je nama uobičajen, a djeca ga svakodnevno otkrivaju. U njemu je sve novo i zanimljivo- i važno. Kazalište za najmlađe stoga je ambiciozan i zanimljiv zadatak, a na putu k tome da ga ostvarimo morat ćemo razviti svoje glumačke vještine, upoznati osnove animacije predmeta i lutaka, osvijestiti govor i pokret, ritam i glas. Cilj radionice je da polaznici upoznaju mehanizme kazališta i mogućnosti koje im pruža u radu s djecom, ali i da steknu vještine koje im omogućuju da sami nastave istraživati taj medij. Tijekom radionice polaznici će pripremati male autorske predstave, koje ćemo izvoditi vrtićkoj djeci u Pazinu.

Polaznici: odgajatelji, učitelji, voditelji aktivnosti za djecu predškolske i rane školske dobi

Voditelj: Ivan Kristijan Majić, redatelj i dramski pedagog

 

BIOGRAFIJE VODITELJA

IVAN KRISTIJAN MAJIĆ
U Mađarskoj je studirao kazališnu teoriju i povijest kazališta. Usavršava se u lutkarstvu i lutkarskim tehnikama u budimpeštanskom lutkarskom kazalištu gdje u dvije godine izučava tehnike i tradicije mađarskog lutkarstva, te tamo i režira svoju prvu lutkarsku predstavu. Uz lutkarske, režirao je i predstave dramskog repertora te radio dramu i dokumentarne filmove. Bavio se i dramskom pedagogijom kao voditelj dramskih skupina u Hrvatskoj i Mađarskoj. Posljednjih godina se osim režijom, bavi i osmišljavanjem i provedbom programa regionalne suradnje i manjih neovisnih produkcija. Objavljena su mu dva dramska teksta, a s mađarskog je preveo i uredio dramu Lirika i Epika. Nakon života u Zagrebu, Budimpešti i Veszpremu, novi dom pronašao je u selu Kopačevo nedaleko Osijeka, gdje nastoji raditi na stvaranju društveno-odgovornog kazališta i kombinirati svoj kazališni rad sa životom u prirodi i uz nju.

IVA MILLEY
Rođena u Zagrebu 1977., diplomirala komparativnu književnost i arheologiju, završava dodatni studij teatrologije na Filozofskom fakultetu. Od djetinjstva polaznica plesnog i dramskog studija Učilišta ZeKaeM-a. Sudjeluje u mnogim predstavama i produkcijama (Male žene; Jedan kavez traži pticu; Žena; Grič-Witch). Pohađa razne seminare i radionice iz dramske pedagogije, odgojnog kazališta, kazališta potlačenih, mime, pokreta i cirkusa, u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 1997. u Dramskom studiju Tirena radi kao dramska pedagoginja te igra u predstavama za djecu i mlade i u projektima odgojnog kazališta. Od 2002. vodi radionice žongliranja i mime u Hrvatskoj i inozemstvu (Susreti EDERED u Austriji, Irskoj, Hrvatskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, te Kazališni kamp u Pazinu i TIP u Sloveniji). Piše igrokaze za djecu i mlade koje i uprizoruje u svojim dramskim grupama objavljene u zbirkama igrokaza Maštoplov i Panika u Strahogradu. Od 2003. honorarna dramska pedagoginja u Učilištu ZeKaeM-a. 2010. surađuje s Montažstrojem na projektu Vatrotehna 2.0, a 2012. na projektu 55+. Sa studentskom grupom Teatra Tirena radi predstavu Linijske obmane koja je proglašena najboljom amaterskom predstavom 2013.

MAJA SVIBEN
Rođena u Zagrebu 1981., gdje završava studij dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti.
Kao dramaturginja surađivala je na petnaestak predstava, radila je kao urednica za Teatar.hr, autorica je nekoliko projekata odgojnog kazališta i bavi se dramskom pedagogijom. Članica je uredništva portala Drame.hr, posvećenog predstavljanju suvremenog domaćeg dramskog pisma. Dobitnica je nagrade ‘Marin Držić’ za dramu ‘Točka izvorišta’ 2004. Tekst je izveden u produkciji KUFERa i režiji Marija Kovača. Suosnivačica je umjetničkog kolektiva SKROZ.

Share on facebook
Share on twitter