11. Kazališni kamp – Zagreb

Na zagrebačkom Kazališnom kampu očekuje vas 9 radionica, u trajanju od 1-3 dana, u periodu od 22.lipnja do 5.srpnja.

Prijavnicu možete preuzeti ovdje: 11. Kazališni kamp prijavnica – Zagreb

Opisi radionica u PDF-u: Kazališni kamp Zagreb – radionice

RADIONICE:

1.REDATELJSKA RADIONICA: 22. – 24. lipnja (9-14h)

Dan 1. Od teksta do koncepta

Pred vama je tekst koje želite uprizoriti. Od čega početi i kako odabrati način na koji ćete ga uprizoriti? Prvi dan radionice usredotočit ćemo se na pronalaženje vizualnih elemenata predstave u tekstualnom predlošku te kako odabrati način uprizorenja sukladno produkcijskim uvjetima koji su vam na raspolaganju pri postavljanju predstave. Demonstrirat ćemo kako skice i makete pomažu u prostornoj orijentaciji unutar komada i prenošenju ideja izvođačima. Radionica će obuhvatiti i osnovne redateljske pojmove pomoću kojih se zamisli mogu lakše prenijeti izvođačima. Polaznici mogu odabrati i donijeti igrokaz, skeč ili scenu koju imaju namjeru postavljati i žele o njoj diskutirati.

Dan 2. i 3. Istraživanje dramska situacije

Što se događa kad scenu iz odabranog komada postavljate na scenu? Razmišljate li kako postaviti jednog izvođača u odnosu na drugi? Gledaju li se ili su okrenuti jedni drugim leđima te koliko se razlikuje sama dramska situacija u odnosu na položaj glumaca na sceni i njihov govor tijela? Postavljajući četiri izabrane scene iz dramskih tekstova iščitavat će se dramske situacije koje su u njima upisane te proučavati na koji način položaj izvođača utječe na samu scenu. Istraživat ćemo dinamiku odabrane scene te njezin izvedbeni potencijal.

Polaznici: dramski pedagozi, nastavnici, odgojitelji, studenti, srednjoškolci

Voditeljica: Frana Marija Vranković, akademska redateljica

Završila je Kazališnu režiju i radiofoniju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Za studija je dobila dvije Rektorove nagrade i dvije Posebne rektorove nagrade, bila je članica Umjetničkog vijeća Sveučilišta u Zagrebu, a s troje kolega osnovala je manifestaciju DeSADU. Režirala je dramske predstave za odrasle i djecu, opere, koncerte i posebna događanja. Suosnivačica je udruge Sve ostalo je glazba u sklopu koje osmišljava i realizira glazbeno-scenske projekte, scenske kolaže. Bavi se i dramskom pedagogijom. Vodila je kazališne radionice na sveučilištima u Hrvatskoj i inozemstvu te dramske grupe u Zagrebu na hrvatskom, engleskom i francuskom jeziku. Predaje Scensku umjetnosti i Medijsku kulturu na Privatnoj umjetničkoj gimnaziji u Zagrebu. Napisala je nekoliko dramatizacija, koncertnih scenarija, igrokaza i prigodnica te jedan duži dramski tekst. Članica je Hrvatskoga društva dramskih umjetnika od 2008. godine, a od 2014. voditeljica je Ogranka mladih HDDU-a. Piše o kulturi za portal Arteist.hr, te je urednica emisija o kulturi na radiju Yammat FM. Aktivno govori engleski, francuski, njemački i španjolski jezik.

Cijena: sva tri dana 350 kn, 2. i 3. dan 250 kn

2. RADIONICA DRAMATIZACIJE: 25. i 26. lipnja (9 – 14h)

Radionica se bavi prilagodbom književnog djela kazališnoj izvedbi. Pozabavit ćemo se pitanjima kao što su koliko se smijemo odmaknuti od predloška, na koje ga se sve načine može preformulirati i kako izbjeći predstavu koja je puka ilustracija.

Polaznici će proći kroz cijeli proces prilagodbe teksta: analizu tekstualnih predložaka (teme, motivi, situacije, likovi…), organizaciju materijala u scenoslijed i raspisivanje scena odnosno dramatizaciju jednog dijela predloška. Kroz proces dramatizacije polaznici će naučiti koje su formalne karakteristike dramskog teksta, što sve čini jednu scenu, koji su postupci dramatizacije te značenje i pisanje sinopsisa, scenoslijeda i didaskalija.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, nastavnici, dramski pedagozi

Voditeljica: mag. art. Nina Horvat, dramaturginja i dramska spisateljica

Diplomirala je i magistrirala na Odsjeku dramaturgije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti. Zadnjih pet godina vodi radionice na Kazališnom kampu Tirena. Radila je kao dramaturg na predstavama ‘Raditi! Raditi… / pokušaji 6, 9, 11′, ‘Dvolična igra’, ‘Bilo jednom…’, ‘S/nalazim/se’, ‘Genijalni genije’, ‘Mala vještica’, ‘To je to?’ i ‘Ružičasta sanjarica’ za koju je napisala i tekst i na 6. Malom Maruliću dobila nagradu za najbolji tekst. 2009. godine dobila je treću nagradu ‘Marin Držić’ za dramski tekst ‘Dok nas smrt ne rastavi’. 2012. tekst ‘I živjeli su sretno…?’ postavljen joj je na Sceni Gorica POU Velika Gorica, za njega je dobila Nagradu publike Teatar.hr. U Teatru Tirena postavljeni su joj tekstovi ‘Tko je to izumio’ i ‘Preko grma, preko trna…’. Dvije je godine pisala za kazališni web portal Teatar.hr. Kao dramski pedagog radi u Teatru Tirena i 1. Hrvatskoj Broadway školi.

Cijena: 250 kn

3. PSIHODRAMA: 27. i 28. lipnja (9 – 14h)

Psihodramu, kao grupnu psihoterapijsku metodu, početkom prošlog stoljeća oblikuje i počinje provoditi J. L. Moreno (1889-1974), definirajući je kao “znanost koja istražuje istinu scenskim sredstvima”. U teoriji i praksi psihodrame centralno mjesto zauzima pojam uloge, odnosno specifični oblici ponašanja, doživljavanja i izražavanja koji nas karakteriziraju u svakodnevnom životu. Morenova je teza da, što više uloga u životu možemo realizirati utoliko smo cjelovitiji kao ličnosti i da psihodramski način prorađivanja osobne teme, kroz primjenu psihodramskih tehnika (igranje uloga, zamjena uloga, dvojnik, zrcaljenje i dr.), u sigurnom okruženju grupe i uz slobodno i spontano izražavanje, omogućuje kreativno usvajanje ili mijenjanje određene uloge i u stvarnom životu.

U radionici će, kroz aktivno sudjelovanje i osobno iskustvo sudionika, naglasak biti stavljen na razumijevanje pojmova dramskog doživljaja, uloge, spontanosti, grupne dinamike, konflikta… Bit će prezentiran teorijski okvir psihodrame kao grupne psihoterapijske metode i struktura psihodramske seanse (zagrijavanje – psihodramska akcija – dijeljenje osjećaja), te praktične tehnika koje se primjenjuju (igranje uloga, zamjena uloga, dvojnik, zrcaljenje…). Također će biti prezentirana i mogućnost primjene elemenata psihodrame u kontekstu koji nije prvenstveno psihoterapijski (rehabilitacija, edukacija…).

Polaznici: voditelji aktivnosti za djecu, mlade i odrasle, rehabilitatori-defektolozi, učitelji, pedagozi

Voditelj: dr. sc. Damir Miholić, rehabilitator i psihodramski psihoterapeut

Predavač je na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (nositelj nekoliko kolegija iz područja art/ekspresivnih terapija), psihodramski terapeut i dramski pedagog/vanjski suradnik Zagrebačkog kazališta mladih. Istražuje mogućnosti kazališta i drame kao kreativnog medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji. Voditelj je niza domaćih i međunarodnih radionica za djecu, mlade i stručnjake iz različitih područja (edukacijski-rehabilitatori, psiholozi, voditelji dramskih družina…).

Cijena: 250,00kn

4. BIBLIOTERAPIJA: 29. lipnja (9 – 15h)

Razvijanje socijalne i emocionalne inteligencije te socijalnih i emocionalnih vještina identifikacijom s likovima iz književnih djela uz pomoć dramskih tehnika. Kako predškolcima i učenicima nižih razreda pomoći ojačati samopouzdanje, otkriti vlastite vrijednosti, razviti komunikacijske vještine, razumjeti govor tijela i neverbalnu komunikaciju, razviti osjetilnu svijest, pomoći u rješavanje sukoba, razviti empatijsku točnost. Praktičan rad s književnim djelima, interaktivna priča, dramske igre za dinamiku i koheziju grupe, mape osjećaja, primjeri priprema za izvođenje nastave.

Polaznici: odgajatelji u vrtićima, nastavnici, pedagozi, knjižničari, socijalni radnici, voditelji aktivnosti za djecu i mlade, djeca i mladi

Voditeljica: prof. Jasna Šojer

Zaposlena je kao knjižničarka u Školi za primalje u Zagrebu. U svojoj profesionalnoj karijeri radila je kao profesor hrvatskog jezika i književnosti, urednik- redaktor, prevoditelj, dramski pedagog i knjižničar. Osim knjiga za djecu (J. M. Barrie: Petar Pan, 2005., ABC Naklada; Frances Hodgson Burnett: Little Lord Fauntleroy, 2006., ABC Naklada) prevela je i nekoliko priručnika iz područja dramske pedagogije (Anne Scher: 101 ideja za dramu, 2005., Hrvatski centar za dramski odgoj, Anne Scher: Novih 101 ideja za dramu, 2006., Hrvatski centar za dramski odgoj, Augusto Boal: Igre za glumce i ne-glumce, 2009. Hrvatski centar za dramski odgoj). Vodi projekte i radionice interaktivne razvojne biblioterapije, komunikacijskih vještina za medicinsko obrazovanje, participativnih metoda u građanskom odgoju te eTwinning projekte.

Cijena: 150 kn

5. PROCESNA DRAMA: 1. i 2. srpnja (16 – 20h)

Procesna drama potire granicu između izvođača i gledatelja, dajući sudionicima mogućnost da kreiraju zamišljeni svijet, progovore o problemima i transformiraju ih u kazališni čin u kojem i sami aktivno sudjeluju. Tema radionice je prorada odgojno – obrazovnih sadržaja uz pomoć procesne drame. Faze rada: planiranje, izvedba, vrednovanje. Određivanje odgojno obrazovnih ciljeva, izbor tema i metodičkih postupaka. Rad na sastavnim elementima: uloga voditelja, uloga publike, dramaturgija procesne drame – ulaz i izlaz iz uloga. Određivanje mjesta i vremena radnje, događaja koji pokreće radnju, ciljeva rada. Rad na dvije procesne drame.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, osobe koje vode aktivnosti za djecu i mlade

Voditeljica: mr.sc Ines Škuflić Horvat, dramska pedagoginja

Diplomirala i magistrirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 1990. zaposlena kao dramska pedagoginja u Učilištu ZKM-a, gdje režira niz predstava s kojima je sudjelovala na desetak međunarodnih festivala. U Dramskom studiju Tirena vodila je niz projekata, velik broj seminara i radionica za učitelje, djecu i mlade širom Hrvatske i u inozemstvu. Direktorica 11. europskih dječjih dramskih susreta i deset kazališnih kampova. Dobitnica nagrade Grozdanin kikot. Urednica tri zbornika igrokaza. Koterapeut za psihodramsku terapiju. Članica umjetničkog odbora svjetske udruge kazališnih amatera (IATA/AITA). Od 2011.vanjska suradnica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

Cijena: 250,00kn

6. RAD NA MONOLOGU: 4. i 5. srpnja (16 – 20h)

Radionica je uvod u rad na monologu, daje primjer polaznicima kako nastaviti individualan rad samostalno ili s mentorom.
– izbor i/ili prijedlog monologa
– izrada redateljsko-dramaturškog plana
– posvajanje monologa; traženje lika u sebi i sebe u liku prema psihofizičkim sposobnostima polaznika
– određivanje namjera u monologu
– traženje fizičkih radnji
– prijedlog kostima i rekvizita
– izvedba monologa pred ostalim polaznicima (po želji)

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji aktivnosti za djecu i mlade

Voditeljica: Petra Težak, akademska glumica

Rođena je Zagrepčanka koja je glumu otkrila u dramskom studiju ZKM-a, a magistrirala prije tri godine u Splitu. Radila je u nekoliko kazališta diljem Hrvatske (&td, HNK Split, HNK Šibenik, HNK Zadar), glumila u filmovima i radio-dramama, a trenutno je aktivna na nezavisnoj kazališnoj sceni gdje usko surađuje s Teatrom Tirena i Bacačima sjenki. Radila je i kao dramska edukatorica i producentica, a zanima je odgojno kazalište i aktivizam.

Cijena: 250 kn

RADIONICE ZA DJECU

7. CRNA KRALJICA 1, 2, 3… : 30. lipnja i 1. srpnja (9 – 13h)

Radionica Crna kraljica 1,2,3 zamišljena je kao intenzivna dvodnevna radionica posvećena dramskim igrama i dramskim vježbama koje mogu biti savršen uvod za rad na predstavi. Upoznat ćemo se sa širokim spektrom zabavnih dramskih igara i vježbi za rad na koncentraciji, fokusu, grupnoj energiji, pamćenju teksta i mizanscena, artikulaciji te razvoju kreativnosti i maštovitosti. Igre mogu biti jednostavne, komplicirane, smiješne, kratke, dugačke, fizičke, verbalne, misaone, ali uvijek su zabavne i mogu biti savršene za razvoj zanimljivog kazališnog materijala.

Polaznici radionice će naučiti kako dramsku igru ili vježbu razviti u kazališnu scenu i kako se iz obične igre poput Crne kraljice mogu razviti likovi i priča.

Polaznici: učenici viših razreda osnovne škole, voditelji dramskih grupa i aktivnosti za mlade

Voditeljica: Iva Milley, dramska i mimska pedagoginja

Rođena u Zagrebu 1977., diplomirala komparativnu književnost i arheologiju, završava dodatni studij teatrologije na Filozofskom fakultetu. Od djetinjstva polaznica plesnog i dramskog studija Učilišta ZeKaeM-a. Sudjeluje u mnogim predstavama i produkcijama (Male žene; Jedan kavez traži pticu; Žena; Grič-Witch). Pohađa razne seminare i radionice iz dramske pedagogije, odgojnog kazališta, kazališta potlačenih, mime, pokreta i cirkusa, u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 1997. u Dramskom studiju Tirena radi kao dramska pedagoginja te igra u predstavama za djecu i mlade i u projektima odgojnog kazališta. Od 2002. vodi radionice žongliranja i mime u Hrvatskoj i inozemstvu (susreti EDERED u Austriji, Irskoj, Hrvatskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, te Kazališni kamp u Pazinu i TIP u Sloveniji). Piše igrokaze za djecu i mlade koje i uprizoruje u svojim dramskim grupama objavljene u zbirkama igrokaza Maštoplov i Panika u Strahogradu. Od 2003. honorarna dramska pedagoginja u Učilištu ZeKaeM-a. 2010. surađuje s Montažstrojem na projektu Vatrotehna 2.0, a 2012. na projektu 55+. Režirala je predstavu Linijske obmane studentske grupe Teatra Tirena, koja je proglašena najboljom amaterskom predstavom 2013.godine.

Cijena: 200 kn

Udruga za promicanje kreativnih aktivnosti mladih i Teatar Tirena spajaju svoje kreativne potencijale u organizaciji događanja za djecu i mlade. Istraživanja pokazuju da više od 50 posto djece ima slabije razvijenu finu motoriku pa sjedilačkoj generaciji „tri ekrana“ nudimo i ponešto praktičnog rada i razvijanja motoričkih vještina. Djeca trebaju stimulativno okruženje da bi razvila kreativnost i svoje sposobnosti….

8. ANASTAZIJINI KOLAČIĆI: 30. lipnja (16-20h)

Radionica izrade i ukrašavanja keksa sastoji se od dva dijela. Prvi dio je izrada keksa – prikupljanje i mjerenje potrebnih sastojaka, izrada tijesta, rezanje oblika (kalupi u obliku sladoleda, voća, životinja, ljudi, igračaka i slično) i pečenje. Tijekom pečenja i hlađenja keksa, počinje druga faza, odnosno priprema glazure za ukrašavanje. Polaznici sami izrađuju glazuru i bojaju je u željene boje. Nakon što se keksi u potpunosti ohlade, krećemo na ukrašavanje keksa. Radionica završava –degustacijom.

Polaznici: zainteresirani kreativci od 7 do 15 godina

Voditeljica: Anastazija Cvitković, etnologinja i kulturna antropologinja

Rođena je 1987. godine u Zagrebu, gdje se i školovala. Diplomirala je 2013. godine etnologiju i kulturnu antropologiju te muzeologiju i upravljanje baštinom na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Dugogodišnja je volonterka Etnografskog muzeja, gdje je sudjelovala u organizaciji i provođenju pedagoških radionica za djecu predškolske i osnovnoškolske dobi. Od početka 2015. godine volontira u Knjižnicama grada Zagreba na radionicama informatičke pismenosti za osobe starije životne dobi. U slobodno vrijeme bavi se pripremom kolača, posebice čokoladnih pralina. U razdoblju između 2012. i 2015. godine izlagala je svoje ručno rađene praline na tri sajma – na KvartArtu u Kulturnom klubu O’Grada (proljeće 2012.) te na Kištri (zima 2014.) i Zaljubljenoj Kištri (Valentinovo 2015.) u prostoru Teatra Tirena.

Cijena: 80 kn

9. TONKINA TVORNICA: 3. i 4. lipnja (10 – 14h)

Radionica je zamišljena kao proces u kojem svaki polaznik nekom odbačenom starom predmetu udahnjuje novi život, smišljajući mu novu funkciju i ukrašavajući ga vlastitim stilom. U prvom dijelu radionice polaznici razvijaju ideju i prenašaju je na papir osmišljavajući pritom detalje izvedbe. Potom svaki polaznik izrađuje svoje malo „čudovište“ metodom ljepljenja i šivanja. Svaki stvoreni lik može postati broš ili privjesak. U drugom dijelu radionice likovi se metodama oslikavanja, ljepljenja, izrezivanja, brušenja i td. prenašaju na npr. lampe ( koje nabavlja organizator), staru majicu ili pak predmet po izboru (koji donesu polaznici). Ideja je da se koriste reciklirani materijali i stvari koje inače odlažemo kao otpad. Radovi ostaju u vlasništvu polaznika.

Polaznici: zainteresirani kreativci od 7 do 15 godina

Voditeljica: Antonija Cvitković, apsolventica Tekstilno- tehnološkog fakulteta

Rođena 1990. u Zagrebu. Apsolventica je na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Glumom se počela amaterski baviti u osnovnoj školi, a u drugom razredu srednje škole upisala je dramski studio Zagrebačkog kazališta mladih gdje je igrala u predstavama Pčelica Maja, Ove noći možemo bez trećega i mjuziklu Briljantin. 2010. pohađa radionice na 5. Tireninom Kazališnom kampu, gdje se prvi put i susreće s Teatrom Tirena. 2011. iz ZKM-a prelazi u Teatar Tirena gdje glumi u predstavama 2042., Dama s kišobranom, ako jedne zimske noći sedmotica protiv tebe… i Život s nepoznatim brojem nepoznanica koja je 2013. proglašena najboljom amaterskom predstavom u Hrvatskoj. Kao kostimograf u Teatru Tirena radi na predstavama: Uštekaj komp, uštekaj mozak, 2042., Život s nepoznatim brojem nepoznanica i ako jedne zimske noći sedmorica protiv tebe… 2013. pohađa radionicu na susretu Theatre Integrates People (Mednarodne poletne gledališke delavnice) u Izoli u Sloveniji, a 2014. radionicu Kazalište za najmlađe održane na Tireninom Kazališnom kampu u Pazinu.

Kao dramska pedagoginja u Teatru Tirena počinje raditi 2013. godine.

Cijena: 180 kn

Da bi se prijavili na neku od radionica potrebno je ispuniti prijavnicu koju možete pronaći na našoj web stranici www.tirena.hr

ROK PRIJAVE: pet dana do početka radionice, odnosno do popunjenja radionica.

Sve radionice održavat će se u prostoru Teatra Tirena Kačićeva 6a!

Tel: 01 410 0241

Tel/Fax: 01 307 7410

E-mail: teatartirena@gmail.com

Koordinator programa: Antonija Cvitković (095 410 0241)

www.tirena.hr

www.facebook.com/teatartirena