Nagrada Hrvatskog centra za dramski odgoj

Naša osnivačica Ines Škuflić-Horvat dobila je nagradu za trajan doprinos razvoju dramskoga i kazališnoga odgoja i pedagogije u Hrvatskoj!

Naša osnivačica i voditeljica dramskog studija Ines Škuflić – Horvat dobila je nagradu za trajan doprinos razvoju dramskoga i kazališnoga odgoja i pedagogije u Hrvatskoj ostvaren dugogodišnjim dramskim te kazališnim odgojnim radom!

Nagradu dodjeljuje HCDO – Hrvatski centar za dramski odgoj. Priznanja i nagrade za 2018. godinu proglašene su u subotu 12. siječnja na Godišnjem saboru HCDO-a u Osijeku.

Obrazloženje stručnog povjerenstva prenosimo u cjelosti:

Kolegica Ines svoju je karijeru posvetila odgoju i obrazovanju djece i mladih, isprva kao profesorica hrvatskoga jezika i književnosti, a potom i kao dramska pedagoginja u Zagrebačkom kazalištu mladih te u Teatru Tirena. Režirala je mnoštvo predstava u kojima igraju djeca i mladi s kojima je sudjelovala na brojnim susretima i festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, od Šibenskoga festivala djeteta i ASSITEJ-ova Susreta profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade, preko mostarskog Međunarodnog festivala autorske poetike do Svjetskog festivalu mladih u Beču, Svjetskog dječjeg festivala na Kubi te Europskih dramskih susreta EDERED. Osim predstava, na međunarodnim festivalima i manifestacijama vodila je niz radionica te sudjelovala u aktivnostima Međunarodne udruge kazališnih amatera AITA/IATA u kojoj je danas članica Umjetničkog savjeta za mlade. 

1996. godine, Ines je jedna od osnivača-utemeljitelja našeg Centra u kojem je nekoliko godina bila članica Predsjedništva, a danas je članica povjerenstva za dodjelu stručnih zvanja. U okviru Centra, u prvom desetljeću njegova postojanja, održala je brojne radionice temeljne dramskopedagoške edukacije za učitelje i prosvjetne radnike širom Hrvatske. 

1997. godine osnovala je Teatar Tirena u kojem sa svojim mlađim suradnicima (u pravilu bivšim članovima njezinih dramskih skupina) razvija studijski dramski rad te oblikuje repertoar predstava za djecu i mlade, među kojima se posebno ističe niz predstava odgojnog kazališta, kojima je ovaj važan žanr suvremenog dramskog odgoja po prvi put unesen u hrvatski kazališni i pedagoški prostor. U okviru Tirene, pokretačica je i urednica biblioteke u kojoj objavljuje zbornike igrokaza iz pera polaznika i suradnika Dramskog studija i Teatra Tirena. 

Kao sudionica nekoliko susreta EDERED, tog najznačajnijeg stvaralačkog okupljanja mladih europskih kazalištaraca, Ines inicira održavanje Susreta u Hrvatskoj i 2003. godine, skupa s mladom ekipom Tirene, u Pazinu realizira, u gotovo nemogućim uvjetima, jedan od dotad najboljih Europskih dramskih susreta na kojem je sudjelovalo preko 200 mladih sudionika iz 18 zemalja. Jedan od ishoda Susreta bio je i Tirenin ljetni Kazališni kamp, koji Ines već sljedeće godine pokreće u Pazinu, na kojem su tijekom desetak godina deseci sudionika stjecali i razvijali svoja dramskopedagoška znanja i iskustva. 

Od 200? Ines Škuflić-Horvat, kao vanjska suradnica, na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu drži kolegije Scenske kulture i Dramskog odgoja, a od 2016. predaje praktičke kolegije na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. 

Iako je iz ovakva opisa i više nego vidljiv trajan doprinos kolegice Ines Škuflić-Horvat dramskom odgoju i pedagogiji, naše obrazloženje završit ćemo navodima iz njezine nominacije, koju su pisale njezine nešto mlađe kolegice: 

„(…) Teško je govoriti o Ines neutralno i bez osobnoga pečata. Za nas je Ines učiteljica, voditeljica, stručnjakinja, suradnica i uzor. Njezine radionice osnažile su nas i potaknule na aktivno promišljanje i bavljenje dramskopedagoškim radom. Međutim, nismo učile samo pohađanjem radionica, već i na okruglim stolovima na kojima je Ines uvijek znala prepoznati uloženi trud nas voditelja, razumjeti uvjete u kojima radimo, uočiti i pohvaliti uspješnost, ali, što je još važnije, razumljivo, pozitivno i stručno objasniti (…) što se i kako može bolje.

Svojim primjerom, upornošću, radom i istraživačkim pristupom, Ines Škuflić-Horvat stalno svjedoči o tome da, iako još uvijek nema svoje zasluženo i priznato mjesto u našemu školskom sustavu i društvu, dramska pedagogija jest vrijedna te mnoge od nas dugi niz godina potiče da svojim radom učvršćujemo i gradimo našu dramskopedagošku struku.”